Partoutbillet – udsolgt


Snup en dagsbillet:
Kom med på holdet her 🎟️

Jelling Musikfestival starter om
6D
04T
07M
21S
Tilføj til kalender

Hjælperguide 2024

Kære frivillig

Tak fordi du er en del af fællesskabet som frivillig. Uden dig og alle de andre frivillige, ville festivalen ganske enkelt ikke eksistere.  

Vi håber, at du vil få en god vagt og vil være med til at bibeholde festivalens gode ry, som et sted hvor servicen er i top og hvor rammerne og afviklingen foregår professionelt. 

Her har vi samlet en del vigtig og nyttig viden –  og husk! Du er altid velkommen til at kontakte os på hjaelper@jellingmusikfestival.dk hvis du har nogle spørgsmål. 

Vi ønsker dig en fantastisk festival 

HER ER DE VIGTIGSTE TING DU SKAL VIDE SOM FRIVILLIG HJÆLPER PÅ FESTIVALEN

Hjælpere skal passe det arbejde, som er aftalt med festivalen eller hvad der måtte blive anvist af deres frivillige leder.  

Mødetidspunktet er senest 10 min. før vagten starter og arbejdsstedet skal forlades senest 30 min. efter vagten.  

En hjælper kan blive overført til et andet område, såfremt behovet opstår. Vagtlederen i områder koordinerer dette.  

Hjælpere må ikke være berusede på vagten. Beruselse under vagten medfører klipning af armbånd og bortvisning. En hjælper har pligt til at udvise et godt eksempel ved at overholde regler og hjælpe andre hjælpere, hvor der er behov for det. Vær god ved din afløser og hjælp vedkommende ind i arbejdsopgaven inden du forlader din vagt. 

Festivalledelsen har det overordnede ansvar (bærer blå ID-kort), men ledelsen udpeger en gruppe personer, kaldet Formænd, Stedfortrædere og Mellemledere, der er ansvarlige for forskellige områder – og det vil være dem, som modtager dig, når du møder op til din opgave i boder/barer/områder. Lederne vil også bære ID-kort (grå) med billede

God hygiejne er meget vigtigt, specielt når så mange mennesker er samlet på et sted. Skal du arbejde i en madbod, skal du have læst hygiejnefolderen, som du finder her 

Før festivalen: Meld afbud hurtigst muligt på hjaelper@jellingmusikfestival.dk – husk medsend dit hjælpernummer. 

Under festivalen: Har du hentet armbånd skal du enten 

  1. Møde personligt op i informationen, hvor dit armbånd bliver klippet og du bliver fulgt ud af festivalområdet. 

eller  

  1. Sende en mail med billeder af dit afklippede armbånd til hjaelper@jellingmusikfestival.dk – dit afbud er ikke gyldigt uden billede af dit afklippede armbånd. 

Det er vigtigt du melder afbud så vi ikke får dig registreret som ulovligt udebleven. Ovenstående er den eneste mulighed for at sygemelde sig – det kan ikke gøres direkte på arbejdsstedet. 

Christina Arkil - tlf. 7587 2888 eller 4178 3425 (under festivalen) / hjaelper@jellingmusikfestival.dk – før og efter festivalen. 

FØR VAGTEN

Før du ankommer til festivalen har vi lidt informationer her til dig som er gode at vide så du nemmere kommer igennem alt det praktiske og kan komme ind på festivalpladsen.    

Alle frivillige skal tjekke ind og have påsat armbånd inden du kan tiltræde din tildelte opgave.  

Du kan få påsat armbånd ved ”Hjælper Check-In” på pladsen i de 4 festivaldage eller i Byens Hus, Jelling samt Bygningen, Vejle i dagene op til. 

Husk at medbringe dit tjek ind brev (gerne elektronisk) du har fået tilsendt samt fremvise Foto-ID – gem det gerne – det er dit bevis for, at du er frivillig og hvornår du skal møde på vagt. 

Bemærk, at det ikke er muligt at overdrage sin vagt til en anden.

Byens Hus, Jelling 

Mandag d. 20 maj: kl. 11.00-16.00

Tirsdag d. 21 maj: kl. 11.00-21.00

Onsdag d. 22 maj: kl. 11.00-21.00

Torsdag d. 23 maj: Lukket

Fredag d. 24 maj: Lukket

Lørdag d. 25 maj: Lukket

Søndag d. 26 maj: Lukket

 

Bygningen, Vejle 

Mandag d. 20 maj: kl. 11.00-16.00

Tirsdag d. 21 maj: kl. 11.00-21.00

Onsdag d. 22 maj: kl. 11.00-21.00

Torsdag d. 23 maj: Lukket

Fredag d. 24 maj: Lukket

Lørdag d. 25 maj: Lukket

Søndag d. 26 maj: Lukket

 

Hjælper Check-in på festivalpladsen 

Mandag d. 20 maj: Lukket

Tirsdag d. 21 maj: Lukket

Onsdag d. 22 maj: Lukket

Torsdag d. 23 maj: kl. 8.00-00.00

Fredag d. 24 maj: kl. 8.00-00.00

Lørdag d. 25 maj: kl. 8.00-00.00

Søndag d. 26 maj: kl. 8.00-22.00

Du kan orientere dig på kortet her i hjælperguiden over hvor dit arbejdsområde ligger på festivalområdet.

Arbejder du i et område der ikke er tilgængeligt fra pladsen, skal du medbringe mailen med din vagtplan og fremvise denne til vagterne – så du kan få lov til at gå ind bag hegnet. 

Kan du ikke finde dit område kan du spørge i informationen eller hjælper checkin som kan guide dig.

UNDER VAGTEN

Når du arbejder under festivalen har vi nogle få – men vigtige regler. Det vigtigste er, at det er sjovt at være med i fællesskabet som frivillig på festivalen – så husk den gode stemning og vær god ved dine medfrivillige og gæsterne. 

Alle hjælpere på Jelling Musikfestival vil få udleveret en hjælper t-shirt, når de melder sig til deres vagt i boden/baren/området. Den udleverede t-shirt skal så vidt muligt bæres under vagten.

Som 6 timers hjælper bliver du ikke bespist i forbindelse med dit arbejde – det er heller ikke tilladt at spise af salgsvarerne. Der vil være mulighed for at få noget at drikke samt en pause, som aftales nærmere med den nærmeste frivillige leder. 

Det er ikke tilladt at drikke/spise af salgsvarerne i boden for nogen frivillige! Derimod vil der være mulighed for (i pauser, anvist af en leder) at drikke 1 stk. dåseøl/flaskevand på et dertil indrettet område – genfyld gerne din vandflaske i stedet for at tage en ny, så tænker du også lidt på miljøet.  

Alle varer i barer og boder er udelukkende til salg og ikke til eget eller venners forbrug. Vi har desværre erfaret – i enkelte tilfælde – at der bevidst snydes med varer o. lign. Vi gør opmærksom på, at ovenstående medfører bortvisning og politianmeldelse. 

Der må IKKE udskænkes øl, vin eller spiritus til personer under 18 år eller til meget berusede personer. Bed om at se ID-kort, hvis du er i tvivl – hellere én gang for meget end én gang for lidt! 

GODT AT VIDE

Her er noget god og vigtig basis viden, som du skal bruge for at være ordentligt påklædt til frivillig opgaven på festivalen. 

Alle hjælpere er under arbejdet dækket gennem den lovpligtige arbejdsskadeforsikring, som festivalen har tegnet. Dette gælder personskader, men ikke skader på private ting.  

Bemærk: Hvis det kan påvises du er påvirket af alkohol eller andet rusmiddel, dækker arbejdsskadeforsikringen ikke i alle tilfælde. Alle personskader skal omgående meddeles til den vagthavende læge hos Samaritterne. 

Festivalen er kontantfri. Det betyder, at der ikke modtages kontanter i salgsboder - her henvises til kontantkortboderne, hvor publikum kan indsætte deres kontanter på et kontantkort, som kan bruges til betaling i alle boder og barer. 

Der modtages alle slags kreditkort i alle salgsboder. 

Det er ikke tilladt at medbringe drikkevarer på pladsen. Al flaske- og fadøl, der sælges, hældes på genbrugskrus og dåser SKAL åbnes inden de udleveres til kunden. Støder du på flasker på pladsen, bedes du samle dem op og aflevere dem i den nærmeste bar. 

Vi benytter genbrugskrus med pant på pladsen – og der vil være oplyst/skiltet, hvordan man forholder sig mht. pant bytte/retur. 

Der er gebyr på krus, kander osv. og til hjælperne i barerne, vil der være ophængt instruktion i ombytning af gebyr, evt. tilbagebetaling mv. – spørg den vagthavende mellemleder, hvis du er i tvivl.

Afleveres til Informationen under festivalen. Værdigenstande, ure, smykker og lign. afleveres efter festivalen til Vejle Politi. 

Jelling Musikfestival har taget affaldssortering til sig. Bag boderne og bag Gourmet burger er der spande/ containere til forskelligt slags affald. Trænger de til tømning, smid ikke affaldet ved siden af, men kontakt i stedet en mellemleder, som vil sørge for kontakt til pladspedeller. 

Vidste du, at Jelling Musikfestival er en non-profit organisation? 

Når du er frivillig på Jelling Musikfestival støtter du op om velgørende og almennyttige formål i og omkring lokalområdet. Det fulde overskud fra årets festival bliver uddelt til foreninger og velgørenhed jf. foreningens vedtægter. I 2023 genererede vi sammen 8.003.120 kr.! Tak for det! 

Førstehjælp findes ved Hovedindgangen (på campen). Ved uheld, hvor der er brug for assistance, kontaktes en din nærmeste frivillige leder. 

Der vil under hele festivalen være politi på pladsen. 

}
Fællesskabet er allerede igang - vær med her