Billetsalget er i fuld gang

Fejr fællesskabet 🪩 Fang din billet, før det er for sent 💃

Jelling Musikfestival 2025
18D
13T
29M
59S
Tilføj til kalender

Festivalfonden af 2006 driver F&B salg i Festivalzone 1 (Byparken & Mariaparken) – på DGI Landsstævne 2025 i Vejle

Om operatøren Festivalfonden af 2006​

Jelling Musikfestival (repræsenteret v/ Festivalfonden af 2006) driver F & B salg i Festivalzone 1 – Byparken & Mariaparken – på DGI Landsstævne 2025 i Vejle.​

Festivalfonden er en erhvervsdrivende fond oprettet i 2006 med samme formål som foreningen, Jelling Musikfestival – nemlig at støtte initiativer til gavn for børn, unge, idræt og kultur. Men hvor Festivalforeningen hvert år arrangerer Jelling Musikfestival, søger Festivalfonden at opnå overskud til uddeling via udvikling og gennemførelse af kulturelle arrangementer, udøvelse af konsulentvirksomhed, udlejning af grej samt salg af produkter ifm. festivaler og koncerter.​

Ansøgning om stadeplads – vilkår og betingelser

Information om Byparken og Mariaparken under DGI Landsstævne 2025

Kapacitet: 7.000 pers. i Byparken og 5.000 pers. i Mariaparken
Datoer & forventede åbningstider: Torsdag 5. juli kl. 12-01 - fredag 6. juli kl. 9-01 - lørdag 7. juli kl. 9-01

Mariaparken og Byparken vil være indhegnede og med adgangskontrol.

Forventede typer madboder vi gerne vil præsentere i Mariaparken

Hovedretsboder: 4 stk.*
Dessert/sødt/kage: 1-2 stk.*
Kaffe: 1 stk.
* inkl. et brunch set-up mellem kl. 9 og 12.

Food Court / loungestemning med kvalitets mad og drikke - gode, spændende og ”high-end” kvalitets F&B oplevelser.

Forventede aktiviteter

Gymnastikgulv i dagtimer – DJ-loungemusik eftermiddag/aften – placeret med adgang fra Ramblaen, bymidte og Byparken.

Forventede typer madboder vi gerne vil præsentere i Byparken

Hovedretsboder: 3 stk.
Dessert/sødt/kage: 1-2 stk.
Slik, ispinde, popcorn mv.: 1 stk.
Kaffe: 1 stk.

Det bynære centrum der byder på fest med fokus på folkelighed, rummelighed og musikalsk lethed - parametre som volume, flow og koncertafvikling.

Forventede aktiviteter

Storskærmstransmission af åbning torsdag aften – Familiernes Landsstævne i dagtimer fredag & lørdag – Efterskolernes åndehul fredag eftermiddag – live koncerter torsdag, fredag & lørdag aften.

Der forventes forståelse for evt. ønsker til mindre ændringer til sortimenter og produkter, idet det samlede aktivitetsprogram for Landsstævnets to festivalzoner endnu ikke er helt på plads.

Økonomi

Alle stadekontrakter indgås med Festivalfonden af 2006 (navngivet ”Operatør”), er gældende for DGI Landsstævne 2025 og er på ens vilkår - kun aftalt sortiment må sælges fra boden.

    • Stadefee afregnes af omsætningen til Festivalfonden af 2006 som følger:
      Fast fee for 1 stk. kasseterminal, inkl. net til samme + strøm (230V) kr. 3.000 + moms.

Total omsætning på < kr. 125.000 ekskl. moms 15% af hele beløbet.
Total omsætning på > kr. 125.000 og < kr. 160.000 ekskl. moms 17% af hele beløbet.
Total omsætning på > kr. 160.000 ekskl. moms 20% af hele beløbet.

    • Alt salg registreres via samme kasseterminal løsning.

    • Der kan bestilles ekstra kasseterminale mod tillæg

    • Festivalzone 1 er kontantfri, hvilket gør, at der ikke skal håndteres kontanter. Gæster kan benytte gængse kreditkort eller veksle kontanter og/eller MobilePay til et kontantkort i en Kontantkortbod.

    • Stadepladsholder må ikke modtage omsætning som kontanter, MobilePay e.lign. – alt salg og betaling skal registreres via kasseterminaler.

Menu, sortiment mv.

  • Der er ikke krav til økologi, men des højere dokumenteret økologi procent stadeholder oppebærer, jo større mulighed for at få stade.

  • Stadeholder skal imødekomme gæster med cøliaki og/eller laktoseintolerance.

  • Stadeholder skal have mindst et vegetarisk produkt.​

  • Hver hovedrets-madbod anvender mindst én lokal råvare i produktionen og anvender mindst ét produkt fra en lokal leverandør i produktionen.

  • Stadeholder sørger selv for alle øvrige produkter, der skal anvendes i salgssituationen; service, servietter, tandstikker etc. Landsstævnet stiller krav om, at disse produkter er bæredygtige ex. FSC mærkede produkter. Der kan, fra Landsstævnet, komme yderligere krav til bæredygtigt emballage. Information herom tilgår.

  • Landsstævnet indgår aftale med relevant samarbejdspartner omkring Madspild og stadeholder har ansvar for, at den enkelte bod indsamler relevante produkter jf. det system, som Landsstævnet udvikler. Information herom tilgår.

  • Det samlede sortiment af mad og øvrige produkter hos alle stadeholdere skal godkendes af Landsstævnet. Det påhviler Operatør at sikre et prisniveau på markedsvilkår. Niveauet fastsættes ved et oplæg fra Stadeholder, som Operatør søger kvalificeret i dialog med Landsstævnet.

  • Stadepladsholder skal være registret hos Fødevarestyrelsen, ved salg over bagatelgrænsen - læs mere HER. Stadepladsholder skal overholde Fødevarestyrelsens krav til egenkontrol, hygiejne, rengøring og indretning af bod, samt varmebehandling og nedkøling af fødevarer.

Praktik, strøm, vand, gas, oprydning, affaldssortering mv.

    • Der er som udgangspunkt afsat 6 x 4 meter pr. bod​.

    • Strøm – udover de 230V i fast fee – kan ekstra strøm tilkøbes (leveres af Landsstævnet)​.

    • Vandforsyning og spildevandshåndtering skal tilkøbes (leveres af Landsstævnet)​.

    • Landsstævnet udvikler et affaldskoncept, som den ansvarlige stadeholder skal sikre, bliver overholdt - affaldsmængden skal reduceres og affald skal genanvendes eller genbruges​.

    • Gæsterne skal sortere i fem fraktioner. Stadeholdere skal sortere i flere fraktioner. Konceptet er endnu ikke færdigudviklet. Information herom tilgår, ​

    • Stadeholder er ansvarlig for løbende oprydning i en radius af 10 meter fra egen bod. ​

    • Landsstævnet bortskaffer affald/produktions- affald, når bragt til containergård af stadeholder.

Bemanding af stader

Det er til enhver tid den enkelte bods ansvar at være tilstrækkeligt bemandet og med professionelt personale samt at den enkelte bod har tilstrækkelige mængder af råvarer, så boden på intet tidspunkt udgår for hele eller dele af sortimentet. Se også pkt. Etik og Øvrige forhold.

Etik

Landsstævnet forudsætter, at Operatøren og dennes underleverandører overholder internationale konventioner tiltrådt af Danmark herunder, men ikke begrænset til, følgende grundlæggende ILO-konventioner:

    • Tvangsarbejde (ILO-konvention nr. 29 og 105).

    • Ingen diskrimination i ansættelsen (ILO-konvention nr. 100 og 111).

    • Mindstealder for adgang til beskæftigelse samt forbud mod og omgående indsats til afskaffelse af de værste former for børnearbejde (ILO-konvention nr. 138 og 182).

    • Sikkert og sundt arbejdsmiljø (ILO-konvention nr. 155).

    • Organisationsfrihed og ret til kollektive forhandlinger (ILO-konvention nr. 87, 98 og 135) inden for rammerne af gældende lovgivning.

Det forudsættes endvidere, at Operatøren og dennes underleverandører respekterer grundlæggende menneskerettigheder, herunder lever op til FN’s Menneskerettighedserklæring og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention.

Øvrige forhold

    • Alle salgsboder mv. skal have en tydelig facade med facadeskilt og belyst menu-skilt med menu-oversigt. Salgssteders indretning, skiltning mv. skal forud kunne godkendes af Landsstævnet, hvorfor beskrivelse/redegørelse/billedmateriale skal fremsendes sammen med stadeansøgning og kan blive udleveret til Landsstævnet på forlangende.

    • Alt, af operatøren/stadeholderen, medbragt og opstillet udstyr, herunder telte og lignende skal være godkendt til formålet og anvendes under fortsat hensyntagen til overholdelse af gældende regler. Ved særlige elementer kan der være behov for myndigheds-godkendelser, herunder brug og opbevaring af gas. Det er den ansvarlige stadeholders ansvar at sikre dette.  Alle opstillede telte skal være certificerede.

    • Landsstævnet samarbejder med Event teknik, vi anbefaler derfor at Operatør laver én samlet bestilling på certificerede telte, opsat med betonklodser, klar til brug.

    • Tidsplan for opstilling, nedtagning, varekørsel, parkering mv. fastlægges af Landsstævnets Eventteknik – tilgår så snart det er fastlagt.

    • Hvis der opstår en situation, hvor myndigheder kræver en bod lukket på grund af den ansvarlige stadeholdes manglende opfyldelse af gældende lovgivning, har Landsstævnet ret til at kræve kompensation. Ligeledes kan Landsstævnet kræve kompensation hvis dele af nærværende aftale ikke indfris. Kompensationen opkræves hos operatøren, som dermed, af Landsstævnet, anses som ansvarlig – Operatør gør krav mod stadeholder og/eller modregner i stadeholders salgsafregning

      • Manglende eller bortvist bod Kr. 50.000

      • Lukning før tid Kr. 15.000 

      • Manglende renholdelse Kr. 10.000

      • Gentagende fejl / mangler Kr. 10.000

       

 

Deadline for interesserede ansøgere​

Senest søndag 12. januar 2025​​.

Hvornår kan man forvente at høre retur?​
Senest midt i februar 2025​​.

Kontakt Jelling Musikfestivals L2025 projektgruppe​: L2025@jellingmusikfestival.dk,

​I udvælgelsen af madboder lægges der vægt på:

 

Vurderingskriterier

Kriterier

Vægtning (%)

Græs erfaring (festival-/koncert-/markeds-) samt referencer

30

Kvalitet

20

Sortiment match

20

Lokal aktivering/antal lokale produkter samt bæredygtighed

15

Bodens æstetiske udtryk

15

Samlet score

100